Новини

Матек більше не продає в Україну

18.11.2024 17:43
Matek

Вітаємо!

До уваги виробників БПЛА:

Через експортну політику дронів та запчастин до них компанія Matek не може надавати продукцію організаціям, що співпрацюють з урядом, Міністерством оборони чи армією. Вони не приймають запити та замовлення з Росії, України, Ізраїлю, а також замовлення, кінцеві пункти призначення яких знаходяться в цих регіонах.

Matek закликає клієнтів, партнерів та інших зацікавлених осіб призупинити замовлення на їхню продукцію в зазначених регіонах.

Продаж VTX-1G3SE, VRX-1G3 та всіх систем 1.2~1.3G було припинено.

Транзит через Польщу. Правила вантажоперевезення для України.

07.11.2024 18:08
Poland Вітаємо!

З 1 листопада Польща ввела нові правила для перевізників. Ось декілька суттєвих змін, що вплинуть на строки та вартість доставки вантажів до України: Згідно з прийнятою поправкою до Закону «Про делегування водіїв на автомобільному транспорті», всі міжнародні перевізники вантажів автомобільним транспортом зобов’язані подати до реєстру декларацій SENT повідомлення про всі перевезення перед їх початком на території Республіки Польща. Транзит через Польщу має здійснювати той самий перевізник, який ввозитиме товар на територію України. Збільшено кількість платних доріг.

Як було?

Раніше вантажі, які надходили до Польщі, можна було консолідувати (об’єднати) на складі в містах, розташованих неподалік українського кордону, куди їх доставляли польські перевізники. Звідти українські транспортні компанії завозили, розмитнювали та розвозили вантажі по Україні.

Цей підхід дозволяв оптимізувати накопичення вантажів і наступну доставку їх до України. Також українським водіям це давало змогу проводити мінімум часу в дорозі на території ЄС, що зменшувало фізичне навантаження.

Як тепер?

Для захисту польських перевізників, які потерпали від «сірого» та «чорного» ринку перевезень (демпінгу цін), уряд запровадив низку нових правил для компаній з країн, що не входять до ЄС або Європейської Економічної Зони (ЄЕЗ). Основна мета цих змін — привести ціни та строки перевезень до загальноєвропейських стандартів. Для цього автомобілі зобов’язали обладнати GPS-трекерами, що дозволить штрафувати перевізників, які раніше працювали понаднормово, та контролювати їхні маршрути.

Відтепер вантажі, призначені для вивезення з території Польщі, потрібно перевозити лише на автомобілі, зазначеному у митних документах (експортних або транзитних), на якому відбуватиметься перетин польського кордону.

Ситуацію з перевезенням вантажів по території Польщі також ускладнила система подачі заявок на перевезення вантажів будь-якого типу. Раніше це стосувалося лише небезпечних вантажів та вантажів із високим податковим навантаженням (наприклад, підакцизних). Тепер для відправки авто за вантажем необхідно скласти заявку в системі реєстрації, де вказати всю необхідну інформацію про вантаж і маршрут, яким прямуватиме авто. Якщо авто вже перебуває на території Польщі, «підхопити» вантаж, про який не було відомо до в’їзду, стало значно складніше. Потрібно анулювати вже зареєстровану заявку та оформити нову з урахуванням нових вантажів. Наразі система подачі заявок часто не витримує навантаження, що значно збільшує час, необхідний для підготовки поїздки.

Таким чином, знову зросте кількість затримок при перевезенні, а отже, збільшаться строки й вартість доставки. Якщо ви працюєте з проєктами БПЛА, враховуйте ці зміни у своїх бюджетах і графіках.

Проте найближчими тижнями ситуація стабілізується. Виникнуть нові ланцюги постачання, і ми продовжимо наближати перемогу, як робили це з першого дня повномасштабного вторгнення. Тримаймо стрій, і все буде Україна!

Проєкт "Зроблено в Україні"

19.09.2024 15:32

До уваги українських виробників комплектуючих для БПЛА, наземних дронів та систем РЕБ

Комплектуючі БПЛА - Зроблено в Україні

Запрошуємо до партнерства українських виробників комплектуючих для БПЛА, наземних дронів, систем РЕБ та інш.

Надамо канал продажу комплектуючих українського виробництва, щоб ви, як виробник, могли зосередитися на проектуванні, створенні та виробництві якісного продукту.

Поки Китай в черговий раз забороняє продажі всього, треба об'єднати наші зусилля, щоб надати більше можливостей українським інженерам ефективно працювати на перемогу!

Пошта для пропозицій: [email protected]

Детальніше..

Обмеження Китаю експорту комплектуючих для дронів

19.09.2024 14:54
China

Ми продовжуємо працювати з Китаєм та приймати замовлення на імпорт комплектуючих БПЛА в Україну під проекти з виробництва дронів.

В мережі активно обговорюється новина від компаній перевізників щодо припинення вивозу з Китаю низки товарів, пов'язаних з системами БПЛА. Наприклад, Meest нещодавно опублікував інформацію про відмову приймати до перевозки комплектуюючі до FPV дронів. Наші відділи закупівлі та ВЕД кожен день мають справу з імпортом комплектуючих БПЛА з усьго світу, але переважно з Китаю, тож маємо слідкувати за змінами законодавства. Принаймі на сьогодні позиція Китая все ще на така принципова, тож ми продовжуємо працювати з китайськими виробниками та імпортувати запчастини до дронів в Україну.

Чого саме стосуються обмеження Китаю і як фактично це відбувалося раніше?

Згідно з оголошенням Міністерства торгівлі КНР № 31 від 31.07.2024 на mofcom.gov.cn 1 вересня 2024 року Китай запроваджує нові додаткові обмеження на експорт безпілотних літальних апаратів (БПЛА) та їхніх компонентів, зокрема тих, що можуть бути використані у військових цілях. Ці обмеження охоплюють певні типи високоточних інерціальних вимірювальних пристроїв, синтетичні апертурні радари (SAR), двигуни з потужністю понад 16 кіловат, а також бездротове обладнання з радіусом дії понад 50 км.

Фактично нове розпорядження - це доповнення до торішнього обмеження, що вступило в силу 1 вересня 2023 року.

Перший документ здебільшого фокусується на базових компонентах дронів, таких як двигуни та лазери. Другий текст додає до цього списку більш специфічні технології, такі як високоточні інерціальні вимірювальні пристрої та системи зв’язку, що свідчить про посилення контролю.

Таким чином обмеження стосуються великих БПЛА систем. А те, що стосується FPV дронів, залишається без змін.

Про що обмеження?

Продавцю потрібно мати відповідні ліцензії на продаж товарів так званого "подвійного призначення". Продавець, у свою чергу, буде вимагати необхідні документи від покупця. Тобто, теоретично, за наявності контрактів та відповідних документів, продаж можливий.

Чому перевізники обмежують товари, які не описані в цих розпорядженнях?

Негласно виробникам не радили продавати в Україну вже понад рік. Тож імпортери мали складнощі в придбанні різних типів комплектуючих до БПЛА, в тому числі для FPV дронів навіть таких, як пропелери. Фабрики-виробники, якщо не мали у своїй структурі прямого контролю від уряду, продавали в Україну свої товари різними шляхами. Але китайська митниця - потужна організація, тому при нашій певній наполегливості та винахідливості майже всі комплектуючи пливли чи летіли з неї в Україну чи в сусідню Польщу.

Як буде?

Робота не зупинилась, продовжуємо доставляти запчастини БПЛА в Україну. Прогнозуємо, що буде довше та складніше. І дорожче, але справа не тільки в грошах. Нові ланцюги постачання, які забезпечать нас потрібними комплектуючими - це час. А з ним в усіх проєктах проблема.

Проте є хороші новини - обмеження Китаю експорту комплектуючих для дронів надасть можливість українським виробникам заняти певні ніші на внутрішньому ринку. Комплектуючі до дронів українського виробництва будуть мати можливість конкурувати з Китаєм та стати елементом такого ланцюжка. Українські проєкти по збірці дронів завдяки українським комплектуючим зменшать залежність від іноземних запчастин та заощадять час на їх транспортування.

Відзнака від Третьої окремої штурмової бригади ЗСУ

05.07.2024 17:50

Forbes Ukraine - список найперспективніших компаній "Next 250"!

04.07.2024 16:21

Компанія "Прямі дистрибьюції" у списку Forbes Ukraine.

Дрони Forbes

Наша команда увійшла до списку найперспективніших компаній від Forbes Ukraine - "Next 250"! За оцінкою Форбс від цих компаній залежатиме вигляд економіки країни в наступні 5-10 років.

Під час війни більшість компаній в тій чи іншій мірі працюють на потреби ЗСУ. Для кожної з цих компаній фінансові показники – це оцінка їх ефективності та користі для суспільства, а зараз і обороноздатності України.

З початком повномасштабного вторгнення бізнес в Україні зазнав фундаментальних змін. Сектор дронобудівництва не став виключенням. У дронів змінилася роль.

До війни в країні була розвинута спільнота моделістів – високоінтелектуального хобі програмістів та інженерів зі збирання радіокерованих моделей: машинок, квадрокоптерів, літаків, судомоделей. Війна в Україні стала війною дронів частково завдяки саме цій спільноті. З перших годин вторгнення моделісти приєднались до захисту держави: використали свої знання, вміння та власні моделі для розвідки та корегування у співпраці із ЗСУ. Українці першими у світі настільки широко, а головне - результативно почали застосовувати дрони у військових стратегіях боротьби з ворогом.

В Україні почав масштабуватися ринок дронобудівництва. Виробництва БПЛА створювались переважно з нуля в умовах жорсткого дефіциту часу. Виробникам важливо було зосередитись саме на дослідах та випробуваннях своїх розробок, а не на організаційних питаннях пошуку інвестицій та побудові логістики комплектуючих.

Компанія «Прямі дистрибуції» - кваліфікований партнер-постачальник комплектуючих, фактично відділ закупівель на аутсорсі для виробників БПЛА. Комплектуючі БПЛА – це технічно складний товар, асортимент якого складається з десятка тисяч найменувань від сотень виробників з Китаю, Тайваню, США, Австралії, ЄС, тощо. Щоб стати ефективним менеджером із закупівель та розбиратись у номенклатурі комплектуючих необхідно мати досвід у збірці радіокерованих моделей. Нові команди виробників потребували рекомендацій з підбору комплектуючих і з цим ми змогли їм допомогти.

Графік роботи на Великдень

03.05.2024 14:24
Графік роботы:

06.05, понеділок - вихідний день

Акумуляторні збірки в батареї для дронів Energy life - виробниче об'єднання українських інженерів

21.03.2024 14:19
Акумуляторні збірки

До уваги команд з виробництва БПЛА! Повідомляємо про нашу можливість укомплектувати ваші проекти надійними акумуляторними батареями українського виробника - Energy life. У виробництві батарей використовуються виключно нові та оригінальні Li-Ion елементи.

Приймаємо замовлення на виробництво індивідуальних конфігурації батарей під ваш проєкт БПЛА. Виробничі потужності становлять близько 50 тис. елементів на місяць та будуть збільшуватись, тож ви маєте змогу розраховувати на стабільне постачання комплектуючих для ваших проектів. Еnergy life - виробниче об'єднання українських інженерів однодумців. У створенні АКБ приймають участь талановиті інженери - фахівці галузі дронобудування та радіокерованих моделей. Виробництво - офіційне, тому ми зможемо забезпечити постачання з ПДВ та бухгалтерськими документами.

Завжди в наявності на нашому складі:
- 6S2P вертикальна конфігурація Моliсel P42A 4000-4200 мАг, 3.6 В, токоотдача 11C;
- 6S3P вертикальна конфігурація Моliсel P42A 4000-4200 мАг, 3.6 В, токоотдача 11C.

В кожну збірку батареї підбираються елементи з однаковим внутрішнім опором. Кожен елемент тестується перед виробництвом готового АКБ. Всі АКБ "на виході" проходять контроль якості, де перевіряють роботу під навантаженням, контроль температури, міцність зварювання, міцність паяння та інші необхідні заходи контролю.

При виготовлені АКБ використовуються оригінальні конектори AMASS, а витратні матеріали закуповуються безпосередньо у постійних, перевірених виробників, що гарантує стабільну якість усіх постачань.

Інженери дронів, об'єднуймося за для перемоги України!

Перейти до ассортименту акумуляторних батарей Energy life

Перетин митного кордону з Польщею при транзиті БПЛА комплектуючих та запчастин для дронів

14.02.2024 18:09
кордон з Польщею

Складні стосунки імпортерів, перевізників з України та польської митниці набувають нових форм. Митники почали створювати перепони для транзиту комплектуючих для БПЛА.

Віднедавна польські інспектори почали висувати додаткові вимоги для доведення факту неналежності імпорту до товарів подвійного чи військового призначення. Зокрема така увага передусім торкнулась електроніки: пультів керування, GPS приймачів, польотних контролерів та, навіть, карбонових рам та пропелерів.

І хоча при транзиті подібних товарів територією Польщі такі питання, по ідеї, виникати не повинні все ж польські митники вимагають надавати відповідні документи. Щоб уникнути проблем і прискорити проходження митниці українські дистрибутори та виробники вимушені доводити, за допомогою технічної документації, що товари саме цивільного призначення.

Таке протистояння вже негативно вплинуло на строки доставки комплектуючих для БПЛА в Україну та відповідно підвищило їх вартість.

Впевнені. що проблема вирішиться так само швидко, як і почалась. А поки робимо все, що наближає перемогу!

Новий рік у Китаї - графік роботи виробників комплектуючих для дронів

01.02.2024 15:47
Дрон дракон

Новий рік в Китаї з 10 по 24 лютого

Шановні партнери!

З 10 по 24 лютого у Китаї святкують Новий рік. Враховуйте цю перерву у поставках при плануванні своїх проєктів з виробництва БПЛА та наземних дронів. Останній платіжний день в Китай – 1-2 лютого. З 2-го лютого зупиняють роботу банки та логістика. Це важливе для китайців свято, тому всі виробники комплектуючих для дронів також йдуть на канікули. Звертаємо увагу, що більшість комплектуючих для дронів, плати, чіпи, електроніка виробляється в Китаї. Торгова марка може бути, наприклад, європейська, але виробничі потужності все одно знаходяться у Китаї. Більшість виробничих компаній у КНР починають святкувати на тиждень раніше і виходять на роботу з відсутніми залишками на складі. Разом до перемоги!

Графік роботи на Новий рік

26.12.2023 16:40
Графік роботи:

01.01, понеділок – вихідний день

Виробникам БПЛА в Україні, котрі у своїх проєктах використовують GPS та антени ТМ ARDUSIMPLE

18.09.2023 17:19
ardusimple

Іспанська компанія Ardusimple тимчасово припинила експорт з ЄС з травня 2023 року.

Раніше розповсюджувались чутки, щодо співпраці ARDUSIMPLE з країною агресором, через що, нібито, і був припинений експорт в Україну.

Проте, представник компанії ARDUSIMPLE Тетяна (до речі, українка за походженням) повідомила, що наразі експортувати за межи ЄС продукцію власного виробництва компанія не може через відсутність відповідної ліцензії.

Команда ARDUSIMPLE вже працює над отриманням необхідних документів, тож найближчим часом експорт буде відновлено та зобов'язання перед українськими партнерами виконані в повному обсязі.

--

Станом на листопад, 2023 усі зобов'язання компанії ARDUSIMPLE перед Прямими дистрибуціями було виконано.

Комплектуючі та запчастини до дронів та БПЛА купити офіційно з ПДВ в Україні

18.09.2023 16:58
БПЛА квадрокоптеры

Компанія "Прямі дистрибуції" офіційно імпортує комплектуючі до БПЛА в Україну з товаросупровідними документами зі сплатою всіх відповідних податків та зборів.

Про ціноутворення комплектуючих до БПЛА в Україні

Комплектуючі до БПЛА на даний час не звільнені, як група товарів, від сплати ввізного мита (в середньому 10%) та ПДВ (20% від суми митної вартості та мита). Під сплату мита в надходженні підпали наступні групи комплектуючих для БПЛА: пульти та приймачі, антени, кріплення, рами, пропелери з карбону, мотори та регулятори, аналогові камери, відеоприймачі. Тобто податки, що сплачуються на партію при ввезенні на митну територію України, збільшують вартість запчастин на 32%.

Виробнику БПЛА держава може відшкодувати ПДВ, що залишається у виробника після продажу готового дрону.

Імпорт з Китаю комплектуючих запчастин БПЛА та дронів

28.08.2023 17:51
Дроны и бпла украина

З 1 вересня Китай впроваджує обмеження, щодо експорту дронів та частково комплектуючих до них. Це суттєво вплине на всю галузь виробництва БПЛА в Україні, то ж мусимо протидіяти. На сьогодні більшість комплектуючих, навіть європейських брендів, вироблені в Китаї. І поки офіційний Пекін декларує нейтралітет та виступає за нашу територіальну цілісність, виробники вже починають відмовляти замовникам з України. Питання чи спричинить це кризу постачання комплектуючих до України вже не стоїть. Спричинить. Залишилось лише питання її масштабу та стратегії протидії.

Діяти треба швидко, бо відтепер час грає проти нас.

Боротьба за незалежність: державний склад комплектуючих для швидкого масштабування вітчизняних виробництв БПЛА в Україні.

На сьогодні в Україні найбільше у світі проєктів з виробництва БПЛА. Українські інженери швидко почали розробляти різноманітні системи та використовувати їх в умовах великої війни, значно випереджаючи ворога у застосуванні дронів у військовій справі. Але недооцінити противника, буде помилкою. Ворог аналізує і поступово перехоплює ініціативу. І ось чому. Наразі українські виробники БПЛА купують комплектуючі самостійно в Китаї, або підбирають запчастини з уже імпортованих в Україну компаніями дистрибуторами, або наймають останніх на аутсорс, як відділ закупівель. Щоб отримати фінансування від казначейства виробники спочатку узгоджують потреби з військовими частинами. Далі починають підбирати та закуповувати комплектуючі під виробництво. Деякі комплектуючі не можливо поставити через вимоги виробників до мінімальних партій. Після цього потрібно стати в чергу на виробництво в Китаї та доставити комплектуючі в Україну. На це йде приблизно 4-8 тижнів. В цих чергах на комплектуючі для виробництва наших дронів конкуруємо з ворогом. Щоб таку конкуренцію виграти, ми маємо об’єднати потреби та максимально завантажити виробника значно збільшеними замовленнями від України. Ворог має бути в черзі на комплектуючі БПЛА за Україною, а не навпаки.

Іншим рішенням могло б стати створення власного виробництва комплектуючих для БПЛА, але на сьогодні це утопія. Для цього потрібна розвинена індустрія електроніки якої в нас немає, а на її створення, навіть за відсутності війни, піде не менше 10 років. Для виробництва окремих комплектуючих на дрони, як то: мотори, регулятори, контроллери чи датчики потрібна елементна база, яку в будь якому разі потрібно купувати в Китаї. Розраховувати на власні потужності найближчим часом марно. Однак рухатись в цьому напрямку обов’язково. А поки цього не сталося розв'язувати проблему можна. Треба організувати в Україні державний склад-хаб комплектуючих запчастин для БПЛА. Склад з ідеальним запасом на пів року організувати не можливо, бо необхідність у дронах росте в геометричній прогресії. Оптимальним рішенням буде запас комплектуючих на 2-3 місяці, бо наразі це середні строки черг на виробництво в Китаї. Що має бути на такому складі вже зрозуміло, бо за півтора роки війни вже сформувався універсальний набір комплектуючих, який необхідний всім без виключення виробникам. Багато часу займає випробування конкретної системи БПЛА, але ми вже пройшли великий шлях і є розуміння, які комплектуючі обирають виробники, їх слабкі місця, співвідношення ціни та якості. Всі виробники зможуть планувати роботу та отримувати запчастини вчасно.

Організація складу може бути здійснено під егідою різних державних організацій, таких як Мінцифра, "Арміядронів" чи United24. Завдяки такому складу, у якому буде хоча б 2-х місячний запас комплектуючих, інженери зможуть швидше оформляти заявки на потрібні деталі, отримувати їх наступного дня, а не через 2 місяці. Це рішення дозволить забезпечити стабільність постачання, зменшити залежність від наявності та забезпечити надійне виробництво власних БПЛА. Крім того, такий підхід дасть змогу виробникам планувати роботу, спростити процес отримання комплектуючих та знизити вартість виробництва.

FPV Дрони для військових ЗСУ

08.08.2023 12:39

Волонтери, дяка за боротьбу та допомогу ЗСУ. Дрони військові Ціль цього поста - допомогти нашим військовим поширити їх прохання про дрони. Оскільки ми взаємодіємо з виробниками та благодійними фондами, які постачають БПЛА до військових підрозділів, до нас постійно звертаються і самі військові з проханням про допомогу в забезпеченні їх підрозділу дронами розвідниками та камікадзе.

Склалась ситуація, в якій захисники окрім виконання безпосередніх, надскладних завдань, вимушені самостійно шукати та просити дрони. Історії військових завжди дуже схожі: в нашому підрозділі є техніка, зброя, боєприпаси, автівки, екіпірування. Завдяки проєкту "Армія дронів" є навчені оператори #БПЛА. А самих БПЛА - не має! А без них не захистити техніку, не вберегти життя наших хлопців, не знищити ворога. Тож ми знаємо наскільки критична ситуація з відсутністю дронів на фронті. БПЛА, які збирають талановиті інженери з усієї України рятують і техніку, якою нас забезпечує увесь світ, і, головне, ЖИТТЯ нашим військовим.

Нещодавно ми ще передали, але вже останні наявні, FPV дрони до деяких підрозділів. Потреба в дронах надзвичайно гостра і саме ваша увага та праця здатна зміцнити фронт. Разом до перемоги! Все буде Україна!

Митне оформлення квадрокоптерів без мита та ПДВ при імпорті за преференцією

21.07.2023 18:33
FPV квадрокоптери Diatone

Вітаємо! Цього разу по преференції, що звільняє від оподаткування ПДВ та митом операції з ввезення на митну територію України БПЛА, доставили зібрані FPV квадрокоптери ТМ Diatone. Жодних складнощів при імпорті дронів по преференції не виникло. Митне оформлення квадрокоптерів відбулось протягом визначених на це Митним кодексом України чотирьох робочих годин. Найближчим часом FPV дрони надійдуть до відповідних підрозділів.

Про можливість митного оформлення БПЛА без сплати ввізного митна та без сплати ПДВ при ввезенні можна ознайомитись в статтях 89 Податкового кодексу Українита 9-24 Митного кодексу України: "Тимчасово, на період дії воєнного стану в Україні..., але не більше ніж до 1 січня 2024 року, звільняються від оподаткування ввізним митом безпілотні літальні апарати, що класифікуються в товарній позиції 8806 згідно з УКТ ЗЕД (крім 8806 10, 8806 29 20 00, 8806 99 20 00)".

Наша команда працює з українськими проєктами виробництва БПЛА як відділ із закупівель на аутсорсингу. З більшістю перевірених виробників комплектуючих до дронів вже підписані контракти та підтверджена офіційна дистрибуція в Україні. Ми дотримуємось конфіденційності інформації щодо комплектуючих, які використовуються нашими партнерами в їх проєктах.

Митне оформлення комплектуючих запчастин для дронів без ПДВ та мита для виробників БПЛА

10.07.2023 12:11

Один – не для всіх.

Останнім часом майже кожного дня отримуємо запити від виробників БПЛА про ввезення комплектуючих запчастин під їх проєкти без сплати ПДВ та ввізного мита. Тож маємо розказати, як працює новий Закон і чому ці важливі, доречні та необхідні ініціативи законотворців не такі, якими здаються на перший погляд.

Дійсно, згідно із Законами України від 29.05.2023р. № 3123-IX та № 3124-IX тимчасово, до кінця воєнного стану, звільняються від оподаткування податком на додану вартість та оподаткування ввізним митом операції з ввезення на митну територію України складових (матеріалів, вузлів, агрегатів, устаткування та комплектувальних виробів) безпілотних систем, що ввозяться суб’єктами господарювання для використання у власній виробничій діяльності з виробництва та/або ремонту безпілотних систем, що класифікуються у товарних позиціях 8806, 8906 згідно з УКТ ЗЕД.

Як можуть?

Для компанії виробника (КВ) безпілотних систем в Україні все починається з вибору комплектуючих та пошуку виробників цих комплектуючих за кордоном. Далі необхідно знайти контакти, налагодити комунікацію та врешті решт укласти угоди. Замовлення обов'язково повинні відповідати вимогам виробників по мінімальній кількості у замовленні (MOQ). Часто потрібно ставати в чергу на виробництво, бо потрібної партії комплектуючих може не бути в наявності на складі. Потім оплати. Контроль відправок. По готовності КВ організовує доставки в Україну. Для митного оформлення вантажів подається звичайна митна декларація. Після чого комплектуючі, оформлені зі звільненням від сплати ввізного мита та ПДВ, надходять на виробництво. Митниця, своєю чергою, передає інформацію про КВ до податкової.

КВ виробляє дрони з ввезених комплектуючих та реалізує їх, веде бухгалтерський облік, про що звітує до митниці та податкової. Остання, своєю чергою, співвідносить дані про кількість ввезених комплектуючих та виготовлених дронів. В разі розбіжностей КВ має сплатити ввізне мито, ПДВ та штраф. Також, вразі порушень, преференція більше доступна не буде. Лише великі КВ зі значним фінансовим ресурсом та сформованим штатом спеціалістів у всіх галузях можуть організувати весь ланцюг постачання комплектуючих за подібною схемою - від розміщення замовлень у виробників з різних країн, логістики, митного оформлення та належної бухгалтерської звітності. Це пов’язано з необхідністю мати у штаті вузькопрофільних спеціалістів - менеджерів із закупівель, аналітика, юриста, бухгалтерів, менеджера зовнішньоекономічної діяльності, логіста, митного брокера.

Як роблять?

Потреба в БПЛА різних типів в Україні приблизно 70 тисяч одиниць на тиждень. Це системи різних типів та розмірів: FPV, літаки, крило; розвідувальні, зі скидом, ударні-камікадзе. Для кожного підрозділу, в залежності від дислокації, завдань, наявності РЕБ систем та інших факторів, потрібні свої системи БПЛА. Попит величезний і різноманітний. Це і породжує значну кількість місцевих виробництв, які розробляють, збирають, тестують та вдосконалюють дрони для військових отримуючи від останніх зворотний зв'язок. Це швидко та зручно. Переважна більшість зібраних в країні БПЛА виготовлені саме на таких виробництвах або напряму військовими підрозділами з комплектуючих, куплених вже в Україні чи замовлених на закордонних маркетплейсах. Фінансуються такі проекти, як правило, волонтерами чи бізнесом. Таким чином, щоб скористатись нормами законів, таким виробництвам потрібно розширяти штат будуючи, по суті, нову компанію. Для більшості це недоступно й недоцільно. В той же час більшість КВ (виробники всім відомих дронів) віддали на аутсорсинг ту непрофільну діяльність, що не стосується безпосередньо проєктування та збірки дронів. І цим компаніям також треба буде перебудувати налагоджені алгоритми взаємодії в організаційній структурі, щоб прозоро слідувати букві Закону.

Як вміють?

Ще одним невіддільним учасником процесу виробництва БПЛА є дистрибутори комплектуючих до БПЛА. Ці компанії вже мають прямі контакти з виробниками комплектуючих по всьому світу, побудували логістику з різних країн, вже стали в чергу на виробництво, виконали вимоги виробників по мінімальному замовленню та можуть швидко реагувати на запити українських виробників БПЛА. Можуть запропонувати альтернативу тим чи іншим компонентам від різних брендів. Збирання радіокерованих моделей і дронів перестало бути хобі, все що будується, йде на фронт. Переважну більшість комплектуючих в Україну постачають саме вони. З початком повномасштабного вторгнення саме вони найшвидше організували процеси логістики.

Дешевше – більше – якісніше.
Покращити ситуацію можна прибравши з норми "суб'єктів господарювання", залишивши групу товарів. Таким чином усі виробники #БПЛА зможуть за ті самі кошти виробити та вдосконалити набагато більше. Дві системи виробництва - велика, яка теоретично має змогу організувати закупівлю комплектуючих самостійно, та мала, яка зазвичай купує комплектуючі переважно в Україні, - доповнюють один одного/виконують єдину місію. Жодна з них не в змозі замістити іншу та задовольнити всі потреби фронту. Тож у війні дронів обидві системи потребують розвитку та підтримки?

Митне оформлення комплектуючих БПЛА по преференціям для неприбуткових організацій (благодійних фондів)

27.06.2023 16:53

Вітаємо! Нещодавно за допомогою в перетині митного кордону по преференції до мене звернувся благодійний фонд. Тож хочу розказати про наш непростий, але попривсе успішний практичний досвід щодо безмитного оформлення комплектуючих до #БПЛА по преференціям для благодійних фондів (неприбуткових організацій).

Законами України від 13.12.2022 № 2837-IX, № 2836-IX були внесені зміни до Митного та Податкового кодексів відповідно щодо звільнення від оподаткування митом та ПДВ при ввезенні товарів на митну територію України громадськими об’єднаннями та/або благодійними організаціями, включеними до Реєстру неприбуткових установ та організацій, для подальшої їх безоплатної передачі до військових формувань України.
Імпортовані таким чином товари мають бути передані отримувачам не пізніше 45 календарних днів з дня завершення митного оформлення таких товарів.
Пропуск через митний кордон, митний контроль та митне оформлення таких товарів здійснюються у першочерговому порядку. Плата за виконання митних формальностей щодо таких товарів поза місцем розташування митних органів або поза робочим часом, установленим для них, не справляється."

Як це має працювати з точки зору держави?
Для початку, будь-який підрозділ (наприклад, військова частина) формує замовлення на #дрони з урахуванням задач та місця застосування.
Далі необхідно звернутись до неприбуткової організації (НО), якій в письмовій формі направити лист-звернення про надання матеріальної допомоги у вигляді цільової безоплатної благодійної допомоги, а саме, комплекси БПЛА.
НО, своєю чергою, надає відповідь ВЧ, що готові надати таку допомогу, і зазначає комплектність такого комплексу: двигуни, контролери, рами, відеосистеми та ін., включно з гвинтами та гайками. Як правило, НО отримує та консолідує декілька звернень.
Після цього неприбуткова організація купує у постачальників (чи виробників) за кордоном комплектуючі для БПЛА. Коли вантаж прибуває на українську митницю, подається звичайна імпортна митна декларація для проведення митного оформлення вантажу з усіма необхідними для цього документами, які, своєю чергою, обов'язково мають містити звернення від військових частин та листи-відповіді від неприбуткових організацій.
Митниця дуже ретельно перевіряє відповідність товарів, які імпортуються, тим запитам, які надійшли від військових частин.
Якщо усі квести успішно пройдено, тобто все "згідно-відповідно", #митниця бажає вам гарної дороги.

Що може піти не так?
Неналежне оформлення документів від ВЧ - це головна проблема. На практиці, НО спочатку замовила запчастини на свої майбутні дрони, а вже потім, самостійно, зверталась до чималої кількості військових частин, щоб отримати звернення на своє ім’я. Не дивлячись на те, що війскові самі зацікавлені в отриманні БПЛА, оформити запити досить складно через бюрократію узгоджень. Кожен #дрон мусять поставити на баланс, а для цього зібрати інвентаризаційну комісію, перевірити, щоб взагалі дрони передбачались в цій ВЧ. При втраті БПЛА знов необхідно збирати комісію... При цьому ж важливо, щоб кількість запчастин, яка імпортується, відповідала запитам від військових частин та не перевищувала їх. Наприклад: при спробі завезення комплектуючих для 10 БПЛА, при запиті ВЧ на 9, преференції щодо мита та ПДВ на такий імпорт надано не буде. Логічно, але у виробників запчастин є мінімальних партії, щоб запустити виробництво, є залежності ціни від кількості одиниць та черги.
Також можуть виникнути проблеми з банком при перерахуванні коштів продавцеві за кордон. Зазвичай відбувається банківська перевірка кінцевого отримувача коштів за кордоном. Це проблема не митниці, та все ж цей момент потрібно враховувати.
На практиці митниця ще не має достатнього досвіду з преференційного оформлення товарів неприбуткових організацій, тому можливі затримки при митному оформленні та додаткові перевірки з боку митниці в частині намірів неприбуткових організацій. Наприклад, цей вантаж протримали на митному складі біля 2 тижднів.
Ще відкрите питання звіту. За 45 календарних днів з дня завершення митного оформлення НО повинні отримати запчастини, зібрати з них дрони та передати їх до ВЧ. І знову ж таки отримати від ВЧ належно оформлені документи про отримання і постановку на баланс.

Варто чи ні?
Сама ідея оподатковувати зібрані людьми та волонтерами кошти, що йдуть на виробництво БПЛА, а отже і захист країни - абсурдна. Тож держава створила інструмент, який допомагає зменшити собівартість БПЛА. Це означає, що дронів можна виробити більше. Та потрібно розуміти, що на практиці дотриматись всіх правил дуже важко. Ми були першими, хто провозив через Львівську митницю запчастини до БПЛА по преференції, майже за пів року її дії.
Тож раджу враховувати ризики, розібратися в законодавстві та мати надійних помічників, бажано з досвідом доставки цієї "групи товарів". А везти чи ні - вирішуйте самі.
Сподіваюсь, наш досвід буде комусь корисний. Все буде Україна!

Митне оформлення акумуляторів без ПДВ та мита по "енергетичній" преференції

01.04.2023 17:34
Акумулятори 18650 Звертаємо увагу, що з 1 травня 2023 р. перестають діяти "енергетичні" преференції, за якими можна ввозити акумулятори без ПДВ та мита на митну територію України. Тож це вплине на ціни елементів, які використовують для зварювання батарей (АКБ) для дронів.

Запчастини для квадрокоптерів та наземних дронів

11.12.2022 13:11

Запчастини для квадрокоптерів, літаків та наземних дронів можна купити з нашого оптового складу у Дніпрі та Києві. Оптові ціни на комплектуючі для квадрокоптерів та літаків тепер доступні не лише нашим партнерам-підприємствам із серійного виробництва безпілотників, а й тим, хто вирішив зібрати лише одну модель БПЛА в Україні. Для українських конструкторів дронів та безпілотників, волонтерів та волонтерських організацій діють оптові ціни від 1 одиниці.

Для доступу до оптових цін необхідно увійти до B2B, після реєстрації на сайті, або можна звернутися за допомогою до наших менеджерів. На сайті без реєстрації можна побачити лише рекомендовані роздрібні ціни.

Перейти до розділу всіх запчастин та комплектуючих для квадрокоптера, літака та інших дронів можна за посиланням Запчастини та комплектуючі.

Увійди, щоб побачити оптові ціни Увійти